Selecteer een pagina

Ben ik op de goede website geland? Waar ik ook heen surf, dit is altijd mijn eerste vraag als ik op een website land. Daarom moet je jezelf deze vraag stellen: Ziet jouw bezoeker meteen of je website voor hem is? Als je antwoord nee is, dan is er werk aan de winkel!

De goede website – waarom moet ik meteen zien waar ik ben beland?

je thuis voelen de goede website

Zorg dat je doelklant zich meteen thuis voelt

Waarom is het belangrijk dat je bezoeker meteen doorkrijgt of hij op de goede website is beland? Eigenlijk zijn er 3 argumenten voor:

  1. je wilt dat je bezoeker als hij tot je doelgroep behoort zich meteen thuis voelt en dus zo lang op je website blijft als goed voor hem of haar is.
  2. je wilt niemand eerst laten zoeken en gissen of hij op de goede plek is beland. Dat wil je namelijk zelf ook niet als jij op zoek bent naar een oplossing voor een probleem.
  3. En sowieso, grote kans dat ik sneller wegklik als je me niet duidelijk aanspreekt.

Stel je bent op zoek naar een coach, iemand die je begeleidt bij het stellen en halen van je businessdoelen. Je googlet op ‘businesscoach’ en meteen bovenaan vind je deze tekst:

Op zoek naar groei?
Dit is de community voor ondernemers met een bedrijf tussen de 1 miljoen en de 100 miljoen omzet. Wil je meer weten, neem dan contact op met ….

Fijn, toch? Je weet meteen of je bij de doelgroep van deze ondernemer hoort of niet. (Ik trouwens nog niet… ;-))

Maar stel je nou eens voor dat op deze website een algemenere tekst had gestaan, bijvoorbeeld:

Coaching is geweldig. Uit onderzoek van de Radboud universiteit is gebleken dat 3 op de 4 ondernemers graag met een coach zouden willen werken maar dat er in de praktijk maar 1 op de 4 een coach in de arm neemt. Het is nog niet duidelijk waar dat precies aan ligt. Het zou kunnen dat het te maken heeft met het feit dat ondernemers het moeilijk vinden om een coach te kiezen. Het zou ook kunnen dat ondernemers, en zeker startende ondernemers het moeilijk vinden om geld te investeren in hun eigen ontwikkeling. Iets wat ondernemers trouwens dikwijls snel weer terug verdienen omdat zij veel makkelijker hun doelen halen als zij een coach in de arm nemen. Ik heb 4 jaar geleden kennis gemaakt met NLP. NLP was voor mij dé manier om …

Is jou al duidelijk of deze coach jou aanspreekt? Is hij degene die jij zoekt? Waarschijnlijk niet, want de tekst is zo algemeen dat iedereen zich aangesproken kan voelen en daardoor eigenlijk niemand.

Hoe anders zou het zijn als er stond:

Ben je een startende ondernemer en vind je het lastig om voldoende klanten te vinden?

Mijn uitnodiging aan jou is daarom nu: kijk snel naar je eigen webteksten en lees op alle pagina’s, dus ook bijvoorbeeld op je over mij-pagina, heel kritisch hoe duidelijk je hebt opgeschreven voor wie jouw website is. En? Deel hieronder wat je opvalt en al je vragen die je hebt over dit onderwerp. Ik kijk ernaar uit om van je te horen.

Of wil je dat ik een keer naar je website kijk? Kijk dan naar mijn feedback op je website.

 

Zin in schrijven? Het kan!
Schrijf je nu in en ontvang direct mijn e-book.

e-book cover zo krijg je zin in schrijven

Mijn e-book "Zo krijg je zin in schrijven - meer energie, meer lezers, meer klanten!" heb ik speciaal voor jou geschreven.

 

Daarnaast stuur ik je iedere week inspiratie voor het schrijven van webteksten en blogs zodat jij (nog meer) succes met je bedrijf hebt.

 

PS: Je gegevens zijn veilig bij mij.