Selecteer een pagina

Een onweerstaanbare Over mij-pagina is een belangrijk onderdeel van je eigen merk, je personal brand. Maar hoe zorg je ervoor dat je Over mij-pagina ook daadwerkelijk onweerstaanbaar is? Met andere woorden: hoe schrijf je een pagina die voor hem of haar net zo aantrekkelijk is als een dahlia voor een bij? Hoe zuig je je lezer er als het ware in en zorg je ervoor dat hij of zij alleen nog maar meer van je wil weten?

10 tips voor een onweerstaanbare Over mij-pagina

onweerstaanbare over mij-paginaEen onweerstaanbare geur, een opvallende kleur… zo verleiden de meeste bloemen met succes bijen en hommels. Maar hoe werkt dat bij mensen? Bij mensen die het van je website moeten hebben om een eerste beeld van je te krijgen? Hieronder 10 tips voor jou voor een onweerstaanbare Over mij-pagina onder meer geïnspireerd door Christine Algera.

Tip 1: Weet wat je te bieden hebt

Wat kan jij als geen ander? Waarom komen mensen bij jou? Waarin onderscheid je je van anderen? Wat maakt jou uniek? Deze vragen helpen je om je eigen waarde helder te krijgen. Ik weet uit ervaring dat het moeilijk kan zijn om dat van jezelf te weten. Want vaak zijn het juist de dingen die voor jou normaal zijn, die jou juist uniek maken. Praat daarom vooral met enthousiaste klanten over deze vragen. Of neem contact met mij op en maak een afspraak voor een gratis en vrijblijvend gesprek. Pas als je je waarde goed kunt voelen en benoemen ga je de mensen aantrekken die bij je passen.

Tip 2: Weet wie je ideale klant is en waar hij of zij mee worstelt

Heb je al een duidelijk beeld van wie je ideale klant is? Wat hij graag doet, hoe haar leven eruit ziet? Waarmee worstelt jouw ideale klant? Hoe beter je hem kent, des te eerder zal hij zich herkennen in wat je schrijft.

Tip 3: Schrijf voor je ideale klant

Eigenlijk zet de naam Over mij-pagina je op de verkeerde voet. Want veel meer nog dan over jezelf gaat deze pagina over je ideale klant. Jij kent jezelf toch al?! Voor jezelf hoef je deze pagina niet te schrijven… Je doel is dat je ideale klant je beter leert kennen en dat hij zich herkent in wat je schrijft. Bij alles wat je opschrijft over jezelf moet je je daarom afvragen: wat heeft mijn klant hieraan?

Tip 4: Benader de Over mij-pagina als eerste date

onweerstaanbare over mij-paginaGa jij bij een eerste date meteen all the way? Of ga je eerst iets met elkaar drinken? Zodat je langzaam kennis met elkaar kunt maken? Je Over mij-pagina is net zoiets als een eerste date. Bespaar je lezer je hele levensverhaal. Geef je niet helemaal bloot. Zorg er ook voor dat je aandacht aan je lezer geeft. Zo houd je hem wakker en geïnteresseerd. Geef wel die brokjes van je verhaal weg die haar nieuwsgierig maken. Zodat zij haast niet kan wachten om weer met je af te spreken.

Tip 5: Wees eerlijk en oprecht

Soms lees ik Over mij-pagina’s die over the top zijn: te mooi om waar te zijn. Niemand is perfect en weet je, daar zit ook niemand op te wachten. Waar je lezer wel op wacht, dat is een verhaal over jou waarin hij zich kan herkennen. ‘Heerlijk, een mens van vlees en bloed.’ Geen Superman of Mega mindy dus. Maak je verhaal niet mooier dan het is. Je hoeft niets aan te dikken. Je bent precies goed zoals je bent.

Zorg er trouwens ook voor dat je verhaal op je Over mij-pagina niet afwijkt van de informatie op je sociale media!

Tip 6: Vertel waarom je doet wat je doet

Ooit ben je begonnen met ondernemen omdat je iets voor elkaar wilde krijgen. Misschien was dat in eerste instantie financiële onafhankelijkheid. Niets mis mee, hoor! Maar waarschijnlijk is er meer. Waarom doe je wat je doet? Wat zal er met de wereld gebeuren als jij steeds meer mensen helpt met waar je goed in bent? En wat maakt dat je elke dag weer opstaat en je 100% inzet voor je bedrijf?

Tip 7: Deel iets over jouw eigen worsteling

Als mens heb je al een hele ontwikkeling achter de rug. Waar heb jij eerder mee geworsteld en hoe heb je dat overwonnen? Welke lessen wil jij graag doorgeven? Deel het op je over mij-pagina als je lezer zich in jouw worsteling kan herkennen.

Tip 8: Laat zien waarheen je je lezer meeneemt

onweerstaanbare over mij-pagina“I have a dream” … wie kent deze zin van Martin Luther King niet? En? Wat doet zo’n zin met je? Luister je verder of haak je af en kan het je niets schelen? De meeste mensen veren op als zij anderen over hun dromen en vergezichten horen praten. Wat is jouw visie? Jouw doel op de lange termijn? Waar geloof jij in? Waar droom jij van? Welk vergezicht kun jij je lezer bieden? Word de leider van je eigen tribe. Je volgelingen zijn er al, alleen hebben ze je waarschijnlijk nog niet gevonden. Als jij me weet te inspireren, volg ik je graag.

Tip 9: Laat zien dat jij de expert bent

Jij bent goed in je vak. Een echte expert, ook al blijf je lerende. Laat je lezer weten waarom jij de expert op jouw gebied bent. Heb je relevante opleidingen gevolgd, een boek of artikelen geschreven? Of heb jij al veel klanten geholpen die heel blij met je waren? Heb jij een eigen methode ontwikkeld? Je Over mij-pagina is dé plek om mij te laten zien waarom ik bij jou moet zijn.

Tip 10: Sluit af met een pakkende Call-to-action!

Wat wil je dat ik doe na het lezen van je Over mij-pagina? Contact met je opnemen? Een afspraak met je maken? Me inschrijven voor de nieuwsbrief? Doorklikken naar een andere pagina? Je Facebook pagina liken? Vertel het me aan het eind van je Over mij-pagina. Grote kans dat ik het doe.

Heb je na het lezen van deze 10 tips nog vragen over hoe je een onweerstaanbare Over mij-pagina schrijft? Laat het me hieronder in het commentaarveld weten. Dan kom ik er zeker op terug.

 

 

 

Zin in schrijven? Het kan!
Schrijf je nu in en ontvang direct mijn e-book.

e-book cover zo krijg je zin in schrijven

Mijn e-book "Zo krijg je zin in schrijven - meer energie, meer lezers, meer klanten!" heb ik speciaal voor jou geschreven.

 

Daarnaast stuur ik je iedere week inspiratie voor het schrijven van webteksten en blogs zodat jij (nog meer) succes met je bedrijf hebt.

 

PS: Je gegevens zijn veilig bij mij.