Selecteer een pagina

Heeft Simon Sinek gelijk? Is het waarom belangrijker dan het wat? Misschien ken je de Tedtalk van Simon Sinek nog niet? Hij beweert dat merken die een duidelijk waarom (ze doen wat ze doen) hebben beter presteren dan merken die dat niet hebben. Hij pleit er daarom voor om met het waarom van je onderneming te beginnen. Om het waarom als uitgangspunt te nemen. Een tijdje geleden las ik een artikel van Charles Davies. (Via Kees Klomp, maar daar vertel ik nog een andere keer wat uitgebreider over.) Hij beargumenteert daarin dat ook de vraag naar je doel eigenlijk een wat-vraag is. Als fan van Simon Sinek intrigeerde me dit tegengeluid.

Heeft Simon Sinek gelijk?

Wie heeft gelijk? Is het Sinek die stelt dat Apple alleen maar succes kan hebben omdat Steve Jobs een duidelijke visie had op wat hij voor de mensheid wilde betekenen? Of is het Davies die stelt dat elke vraag naar het waarom in feite ook een vraag naar het wat is? Ik geloof dat de vraag welke vraag belangrijker is irrelevant is. Kijk hier in mijn vlog waarom.

 

Het is dus duidelijk dat het waarom en het wat met elkaar verbonden zijn. Het hangt er alleen maar van af op welk niveau je kijkt. Je kunt het ongeveer zo voor je zien:

Schrijven met impact

2 zijden van dezelfde medaille

Voor mij is dit besef belangrijk. Het geeft mij duidelijkheid over dat beide vragen waarom? en wat? even belangrijk zijn om jezelf te blijven stellen.

Wat is eigenlijk jouw wat? En jouw waarom? Het is leuk om dat met mensen om je heen en andere ondernemers te delen. Je laat daarmee iets van jezelf zien dat het voor mij als potentiële klant makkelijker kan maken om met jou in zee te gaan. Deel het hieronder en ga in het licht staan.

Zin in schrijven? Het kan!
Schrijf je nu in en ontvang direct mijn e-book.

e-book cover zo krijg je zin in schrijven

Mijn e-book "Zo krijg je zin in schrijven - meer energie, meer lezers, meer klanten!" heb ik speciaal voor jou geschreven.

 

Daarnaast stuur ik je iedere week inspiratie voor het schrijven van webteksten en blogs zodat jij (nog meer) succes met je bedrijf hebt.

 

PS: Je gegevens zijn veilig bij mij.